maandag 6 juni 2011

Paprika slaat niet aan


De weken geleden al uitgeplante paprikaplanten slaan niet aan. Ze vertonen overduidelijk een groeistilstand, net als de uien in hun buurt. Blijkbaar houdt de paprika er helemaal niet van om verplant te worden. Ligt het aan het te droge weer dat we hebben gehad? Ik had nochtans voldoende vruchtbare grond aangebracht, verrijkt met wat bentoniet om het vocht langer vast te houden, en ik heb 's avonds ook regelmatig voor wat bewatering gezorgd.


De plantjes die ik in overschot had daarentegen groeiden wel matig door, bijeengehoopt in hun bak. Gisterenmorgen kregen we een malse regenbui over ons heen en heb ik nog snel wat extra plantjes in de beide paprikaperceeltjes toegevoegd. Met de lading regen die we vandaag over ons heen kregen, hoop ik dat het merendeel van de planten nu wel een groeispurt zal inzetten. Vreemd genoeg vertonen sommige van de kleine plantjes ondertussen wel al de aanzet van bloemvorming.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten