zaterdag 4 juni 2011

De bernagie zaaide zich uit


Vorig jaar kreeg ik in Frankrijk enkele bernagieplantjes (komkommerkruid) mee. Ze zaaien zich overvloedig elk jaar opnieuw uit, gaf de tuinier me nog mee. En ik betwijfelde of dit in onze zandgrond ook wel het geval zou zijn. Maar inderdaad, zelfs na het lichtjes omspitten van het perceel waar ik aardappelen zou poten kwamen jonge plantjes boven de grond. Drie ervan zette ik voor alle zekerheid in kleine potjes die ik tijdelijk een plaats gaf naast de vetplanten. Maar inmiddels kan ik de potjes niet meer wegnemen: de wortels hebben zich onderaan de potjes een weg gebaand naar de volle grond, waardoor de bernagie nu stevig vastgeworteld staat. De planten zullen hierdoor wellicht eerder klein blijven, maar de bloemknoppen zijn zich al aardig aan het vormen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten