zaterdag 24 april 2010

Tulpenfestival


Twee weken niet meer in de tuin gewerkt door een langer uitgelopen reis naar Istanbul. Een midweek naar de Culturele Hoofdstad van Europa 2010 duurde een week langer dan gepland door een vulkaanuitbarsting op IJsland en de daaropvolgende sluiting van het luchtruim boven West-Europa. Onze ecologische voetafdruk werd meteen een stuk kleiner. Na een heenreis per vliegtuig volgde een terugreis van drie dagen (60 uren) per trein. Een heel bijzondere ervaring. Ik die anders rust probeer te vinden in mijn kleine moestuintje en het niet zo van grote menigtes moet hebben, slaag er maar niet in om af te kicken van deze multiculturele terugkeer in een heel internationaal gezelschap. Ik mis opeens al die vriendelijke mensen om me heen en de sfeer waarbij iedereen zichzelf steeds maar weer wegcijferde om anderen te kunnen helpen... De voorbije dagen heb ik ervaren wat internationale solidariteit is, ver weg van alle bekrompenheid en egoïsme.

In Istanbul zelf stond de maand april in het teken van een groots opgezet Tulpenfestival, met aanplantingen van de meest diverse tulpensoorten over heel de stad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten