zondag 25 april 2010

Een zomer met veel slaatjes


Doordat er altijd wel wat slaplanten in het zaad komen en spontaan uitzaaien, hoef ik in het voorjaar nooit zelf sla te zaaien. Ik haal die her en der uit de moestuin om in het slaperceel uit te planten. Vandaag heb ik een vierde van de moestuinpercelen opgeruimd en klaargemaakt. Omdat hier de blad- en knolgewassen komen, heb ik twee grote bakken goed verteerde mest van de konijnen van mij pa ingewerkt samen met wat compost uit één van mijn drie compostvaten. Wat malse regen zou nu best wel welkom zijn, zodat de sla kan groeien. Dat worden weer heerlijke slaatjes deze zomer.

Op de achtergrond is de grote plastiek pot te zien waarin ik vandaag ook de zwarte bes heb geplant. Een taxusstruik moest hiervoor plaats ruimen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten