maandag 5 april 2010

Eindelijk aan de heraanleg begonnen


Al wekenlang zit ik te broeden op een heraanleg van de moestuin. Zolang die plannen niet zijn uitgevoerd, kan ik ook niet aan het zaaiwerk beginnen. Het is dus telkens hopen op goed weer in het weekend. Zaterdag vielen er bij momenten bakken water en zelfs hagelstenen uit de lucht. Gisteren, Pasen, was het al niet veel beter en stond voor 's namiddags een bezoek bij mijn ouders gepland. Vandaag, paasmaandag, is het zacht en droog weer. Geen zon, maar gelukkig ook geen regen. Het uitgraven van de steentjes op het pad verloopt vlotter en sneller dan gedacht. Het werk begint eindelijk op te schieten.

Op de foto hieronder een familie-erfstuk: een zeef, ooit gemaakt - om as te zeven, denk ik - door mijn grootvader die nog voor mijn geboorte gestorven is. Hij moet dit hebben vervaardigd toen hij mijn leeftijd was, wellicht zelfs nog vele jaren jonger. Het stuk moet minstens 50 jaar oud zijn, maar het doet nog altijd bijzonder goed dienst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten