maandag 28 maart 2011

Bloemenweide


Zondag kreeg ook de voortuin een beurt. 'Grootmoeders oorbel' of de fazantenbes vond ik dan toch maar niet zo'n grote aanwinst. Ik haalde de plant uit de pot en gaf ze nog een kans in de toch al verwilderde voortuin. Hier en daar ruimde ik wat op. Vooral de wilde marjolein moest eraan geloven, zelfs al is dit een fantastische bijenlokker. Voor je het weet overwoekert dit kruid door zijn worteluitlopers namelijk heel de tuin. Voor de bijen heb ik achteraan wilde marjolein in een pot staan. Zo is ie veel makkelijker in toom te houden. Op de enkele lege plekken in de voortuin - de rest is momenteel grotendeels door blauw druifje bedekt - strooide ik een restant uit een pakje zaad voor een bloemenweide, nadat ik de grond met wat compost, konijnenmest, gedroogde koeienmestkorrels en bentoniet had verrijkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten