zondag 6 juni 2010

Tomaten en paprika's in potten




Van vader kreeg ik een zestal al behoorlijk grote tomatenplanten. Zelf heb ik alleen maar gele tomaatjes (Native sun), trostomaatjes en romatomaatjes gezaaid. Ze kregen allemaal een plaatsje in potten. Nu maar hopen dat het niet te veel gaat regenen de komende weken en maanden, anders wordt de tomatenoogst maar niks. De plastiek serre waar ik vorig jaar tomaten in kweekte op het terras leverde niet echt het gewenste resultaat op en was ook niet mooi om zien. Dit jaar dus maar weer zonder overkapping.

Aan de andere kant van de tuinbank kregen de paprika's een plaats. Links de potten met paprika healthy (dichtbij op de foto), rechts die met earliest red (veraf op de foto). Het zaad komt van planten die ik in 2008 kocht in De Nieuwe Tuin. Een bescherming tegen de regen is hier niet nodig, want paprika's houden van veel vocht. Vorig jaar kon ik heel wat vruchten oogsten. Zelfs na de winter haalden we er nog uit de diepvriezer om in de pastasaus te verwerken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten