vrijdag 14 mei 2010

Twee soorten blauweregen



Een blauweregen afkomstig van een zaailing bloeit minder uitbundig dan een geënte blauweregen. Dat beweert men althans, maar het wordt goed tegengesproken in mijn eigen tuin. Omdat ik vreesde weinig of geen bloemen te hebben van de zaailing die ik van mijn vader kreeg, plantte ik er nog een gekochte ent bij. Het verschil is opmerkelijk. De gekochte blauweregen komt vroeger in bloei en zijn bloemen hebben eerder de vorm van een tros druiven. Wanneer deze stilaan blaadjes begint te krijgen, komt de andere in bloei en verrukt hij ons met zijn vele lange bloemtrossen die als watervallen naar beneden lijken te komen. Deze laatste geniet toch echt wel mijn voorkeur. Op de bovenste foto de watervallen in wording, op de onderste zijn de twee soorten tegelijk te zien: vooraan de trosvorm, op de achtergrond de lange bloemenslingers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten