zondag 9 mei 2010

Op een rijtje


De strijd tegen de slakken zal vanaf nu nog heviger worden. Zondag was geen zonnige dag, maar de miezerige regen bleef uit. Op deze moederdag trok ik dus toch de tuin in om in een perkje waar ooit bolacacia's stonden de helleborussen en hosta's uit te planten. Nu staat er op een rijtje van links naar rechts: een helleborus Orientalis Red Upstart, een hosta die ik ooit van mijn ouders kreeg en waarvan ik de naam niet ken, een helleborus Orientalis Pink Upstart, een hosta Paul's Glory, een helleborus Oriental White en een hosta Blue Cadet. Binnenkort plant ik spiegelend nagenoeg dezelfde planten in het perkje ernaast. De hosta's stonden enkele jaren in potten op het terras en werden gekocht bij Gino Vandekinderen in Ardooie (website www.hostafolie.eu). Bedoeling is in de winter van de bloeiende helleborussen te kunnen genieten en wanneer die uitgebloeid zijn van het prachtige blad van de hosta's. Tenminste als de slakken niet op hetzelfde idee komen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten