maandag 16 juni 2014

Voetbalgekte in mijn bord: lekker gezond


Ik geef het eerlijk toe: voetbal is absoluut niet aan mij besteed. Ik verbaas me al heel mijn leven over mannen (en vrouwen, ik wil niet seksistisch doen) die achter een bal aanhollen en daar nog voor toegejuicht worden ook. De voetbalgekte die ons land nu overspoelt naar aanleiding van de deelname van de Rode Duivels aan het WK in Braziliƫ, daar kan ik al helemaal niet bij. Driekleuren wapperen aan de gevels, auto's zijn gepimpt en met vlaggetjes versierd,... Zinsverbijstering alom. En toch doe ook ik mee aan deze massahysterie. Met een gezond bordje fruit! Zwarte braambessen, gele alpenaardbeitjes en rode aardbeien zijn mijn driekleur! De braambessen en de rode aardbeien komen uit de winkel, de alpenaardbeien 'Yellow Wonder' heb ik in mijn eigen tuin geplukt. De kleine gele vruchtjes smaken het zoetst van de drie en hebben het aroma van wilde bosaardbeien. Ik heb ze ooit als zaad gekocht van Peter Bauwens van De Nieuwe Tuin en doordat ze meerjarig zijn, kan ik er elk jaar van genieten. Al vergeet ik, net als de merels, soms dat ze zomaar in mijn tuin mee te graaien zijn. Want door hun gele kleur vallen ze helemaal niet op. Het is dan ook bijzonder grappig om te zien hoe de merels als vlugge voetballers achteloos voorbij al dat lekkers tussen mijn aardbeiplanten dribbelen.
Laat de Rode Duivels maar scoren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten