dinsdag 5 april 2011

De zeekool kreeg haar plaats


Na lang wikken en wegen heb ik de bij het Vlaams Zaadhuis gekochte zeekoolplantjes ook hun vaste plek gegeven vlak voor de twee rotstuintjes, op de plek waar tot voor enkele weken nog sedumplanten stonden. Van de vier sedumrijtjes blijven er nu maar twee meer over. Ze moesten wijken voor nieuwe 'experimenten'. Eerst verrijkte ik de grond met konijnenmest en compost, zodat de plantjes een voldoende voedzame bodem hebben om jarenlang in te kunnen gedijen. Tegelijk werkte ik ook flink wat zeewierkalk in, want daar genieten deze kustbewoners heel erg van, al mag je normaliter geen bekalking uitvoeren wanneer je compost inwerkt.


Omdat ik drie plantjes tegelijk moest kopen, heb ik op de ene plaats één en op de andere plaats twee plantjes in de grond gestopt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten