zaterdag 6 maart 2010

Beschuttend wandje



Achter de Bekaertdraad is een intiem terrasje waar de was te drogen wordt gehangen bij mooi weer. Ook mijn drie compostvaten gaf ik hier een plaats. De draad was vroeger, net als op de scheiding met de buren, begroeid met klimop. Maar die woekerde te veel. Ik verving hem door minder snel groeiende klimop met een kleiner blad. Vorig voorjaar vloog ook die klimop er weer uit en leidde ik twee kiwiplanten die spontaan in mijn tuin waren beginnen groeien langs de draad. Toen vond ik het terras opeens weer veel te bloot. Als oplossing bedacht ik om een minder hoge draad extra te monteren, alles van fijn gaas te voorzien en in de ruimte tussen de twee draden snoei-, blad en houtafval te droppen en zo een 'houtwalletje' voor de insecten te creƫren.
Vandaag heb ik de takken van de vier bolacacia's verhakseld. Met een deel van het verhakselde materiaal heb ik de ene helft van de draad tot boven opgevuld. In de andere helft, die schuin en veel breder loopt, is er plaats voor grover afvalmateriaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten