zondag 26 december 2010

Knolselder houdt niet van vorst


Ik liet me door de vorst en de sneeuw verrassen. Ook mijn knolselderplanten verdwenen onder het sneeuwtapijt. Twee ervan groef ik eerder uit om in soep te verwerken, vandaag haalde ik ook de andere planten boven. Het sneeuwlaagje had hen blijkbaar goed beschermd, want van de vorst bleken ze helemaal geen last te hebben gehad. Heel groot waren de knolselderknollen niet, maar de in reepjes en blokjes gesneden partjes vulden toch mooi een kommetje. Bij het snijden verdwenen al enkele stukjes in mijn mond: rauwe knolselder heeft een heerlijke notensmaak. Uiteindelijk kon ik toch nog een viertal invrieszakjes vullen. Een kleiner zakje om te verwerken tot knolselderpuree op oudejaarsavond. De inhoud van de drie grotere zakjes vormt het ingrediƫnt voor heerlijke knolseldersoep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten