zondag 17 oktober 2010

Preisoep met koolrabi en knolselder


Op de plek waar ik vorig jaar koolrabi staan had kiemde dit voorjaar spontaan een plantje. Deze morgen verdween deze koolrabi samen met een beetje knolselder en twee pakjes fijngesneden prei die ik van mijn moeder gekregen had in de soep.


Ik vreesde dat de koolrabi al heel vezelig zou zijn, maar het tegendeel was waar: de knol was lekker mals. De knolselder daarentegen laat te wensen over. Ik kocht een aantal kleine plantjes op de markt, maar in onze droge zandgrond groeien de knollen amper, al heb ik ze wel wat laat verder uiteengeplant omdat ik daar pas na het rooien van de aardappelen plaats voor had. De knolselder is een en al wortel en blad, maar amper knol. Toch smaakt de soep heerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten